Radioklub OK1KNG
OK Město Příbram

Dnešní datum: 11. 12. 2019   | Hlavní stránka | Členové RK | Fotogalerie | Download | Bazárek | Ankety | Odkazy | Kniha návštěv | Fórum | Rozšířené vyhledávání |  
  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Členové RK
Fotogalerie
Download
Bazárek
Ankety
Odkazy

Kniha návštěv
Fórum
Rozšířené vyhledávání

  Rubrikykulatý roh
mínus Aktuální závody (5)
mínus Bastlení (28)
plus Contesting (50)
mínus Informace (10)
mínus Konstrukce (17)
mínus Zajímavosti (7)
mínus Zařízení (5)

  Novinkykulatý roh

11.09.2017: Den Rekordů 2017
Je za námi, jak se nám vedlo v Low Power kategorii naleznete na serveru VKVZavody.moravany.com - dovolíme si podotknout, že pouze s jedním anténním systémem a 100W PA Hi!


  Nejčtenější článkykulatý roh

Neexistují vhodná data!


  Přístupykulatý roh



  Informacekulatý roh
Radioklub OK1KNG
Hornická 148
Březové Hory
261 01 Příbram VI
info(at)ok1kng.netcontrol.cz
© 2009, OK1DB

Konstrukce

* Přijímací anténa K9FD podruhé - tentokrát pro 80m

Vydáno dne 17. 01. 2008 (2989 přečtení)

Od stavby přijímací antény, kterou zkonstruoval Jirka nyní OK1RW a popsal na těchto stránkách, uběhl již delší čas...

Krátce po vyzkoušení této antény během CQ WW 160m DX contestu mi Jirka daroval koaxiální kabel včetně nezbytných rad pro její výrobu. Nutno podotknout, že kabel ležel u mne cca 1 rok než jsem se rozhoupal a dal se taktéž do stavby této antény…

S vlastním projektem stavby se zde nechci zabývat, neboť anténa byla již velmi kvalitně popsána bravurním Jirkou OK1RW a zaměřím se spíše na testování při poslechu DX stanic v pásmu 80m. První týden jsem používal anténu bez předzesilovače, který byl ve vývoji. Anténa byla na poslech velmi klidná a tichá a musím říci bez vzdálenejších stanic. Po instalaci předzesilovače s KFW17A jsem začal poslouchat první DX stanice. Během pár dnů jsem slyšel několik JA stanic a také 7X - toto vše za první týden poslouchání.

Nyní něco málo ke konstrukci vlastní antény: Pro konstrukci antény jsem použil kabel o délce 4,2 metru. Kabel byl upraven do patřičného tvaru a připojen do el. krabice, kde je umístěn i dolaďovací kondenzátor a předzesilovač. Napájení předzesilovače je provedeno pomocí koaxiálního kabelu a napájecích výhybek. U zařízení mám možnost napájení odepnout a tak poslouchat pouze na vlastní anténu. Toto je vhodné použít při příjmu místních stanic. V prvním lednovém týdnu jsem dokončil předzesilovač s KFW17A, který je umístěn v el. krabici poblíž antény. Konstrukce předzesilovače byla bezproblémová, zesilovač nekmitá a odebírá ze zdroje proud cca. 50mA.

V mém QTH - v husté zástavbě, kde je stále velké množství rušení - byla tato anténa východiskem pro poslech v pásmu 80metrů. Po připojení antény k TCVRu FT1000MP, kde byl instalován a dle stránek Milana OK1VWK upraven roofing filtr, musím konstatovat, že poslech nemá žádnou chybu a místní rušení je minimální - téměř neznatelné. Při porovnávání poslechu na anténu LW je jasně znatelný rozdíl při přepínání obou antén. Je pouze má veliká chyba, že tuto anténu jsem NEPOSTAVIL DŘÍVE!. Bližší popis ke stavbě antény naleznete v článku na těchto stránkách, který napsal právě Jirka OK1RW (dříve OK1ZAD). Poděkování patří jemu za darovaný koaxiální kabel pro její výrobu a dále mojí XYL za pomoc při její instalaci na dětské houpačce… Hi.

NSL na 80 metrech, Tomáš OK1IC

P.S.:A na závěr pár fotek ……

RX loop 80m 2
RX loop 80m 3
RX loop 80m 5
RX loop 80m 6
RX loop 80m 7



[Akt. známka: 1,50] 1 2 3 4 5

Celý článek | Autor: Tomáš, OK1IC | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

  Přihlašeníkulatý roh
Jméno:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo

  Sponzořikulatý roh
Hledáme sponzora, který by byl ochoten podporovat finančně nebo materiálně aktivity příbramského radioklubu OK1KNG. Více informací na info(at)ok1kng.netcontrol.cz. Za nabídky předem děkujeme! Členové OK1KNG.

  Fotogaleriekulatý roh
ok1kng - 46
ok1kng
zobrazení: 739
známka: 2.00

  Počasí v ČRkulatý roh

Jakékoli přebírání, kopírování, šíření či jiné užití obsahu je možné pouze s uvedením zdroje, v případě příspěvků s uvedením autora společně s URL na tento web! Děkujeme. Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.